Bullerbyn

Nu får O nattavälling och vi kollar på "Barna i Bullerbyn".                      Barna i Bullerbyn! 
O fick den gröna Astrid-boxen av mormor i present, och
just nu ligger de och plockar rovor, och hittar på egna språk..
Jag känner igen rösterna mer än filmen, för jag hade både
avsnitten men så hade jag berättelsen på kassett.
Det är en söt historia!

                                                                                                                                                                   (Lånad bild)

Idag har vi haft en mysig söndag, så härligt väder! Vi har varit hos V och firat honom, tillsammans med O´s moster och I, och kompisarna A-S och S, och A såklart. Massa lek, bus, glass och bullar! Så nu är V också ordentligt firad! :) Godingen!

     Tre amigos           (Här skulle det vara en bild på V i sitt bollhav
                                                                          -fattar INTE varför jag inte får dit den!)

När vi kom hem var O helt slut, han har ju blivit förkyld igen stackarn. Jag vet faktiskt inte hur varken han eller jag ska orka en runda till om det blir det. Jättetråkigt! Undrar om det är tänder på väg igen, jag tycker han gnor på sin högra sida. Och imorgon är det ju dags var vaccination.. 

När O hade sovit efter vi kom hem,                                                   Koj-killar
så "byggde han och pappa en koja",
det är den första! :) Under soffbordet!
Ååå så kul de hade, så goa! :)   
                                                 
Och så pratade jag med O´s mormor,
hon var ett solsken! Härligt!!

Nu fick Olle hunden, jag blir allderles rörd! :) 

Kolla killen med rena tänder!    Borsta borsta borsta        Natt natt!  Natt natt säger han!

Nu hoppas jag O somnar snart, så vi får söndagsmys! Och jag fattar INTE varför inte endel bilder gick att ladda upp.. Mycker märkligt! Trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: mamma

Åhhhhh mormors ÄlsklingsOscar! Nu när jag tittar på de fantastiska bilderna så längtar jag ju ÄNNU mer! Blir så glad av att läsa Din blogg Lisa, Du är så duktig på att skriva! Jag känner det nästan som att jag är med liksom. Det är ett gott betyg ska Du veta, Du vet ju att jag gillar ord, och är rätt kräsen. Undrar så över uppföljaren till grannoväsendet - det är något ni behöver ta tag i tror jag. Det är alldeles rätt tänkt av fastighetsägaren att de VILL att grannar som störs ska säga ifrån. Alternativet att de hyresgäster flyttar som ägaren vill ha kvar är inte alls bra för dem! Heller! :-D Kram mamma/mormor/svärmor

2010-03-01 @ 19:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0