Vila med en 1½åring

Jaha, då har vilan börjat.. Just nu består vilan av att titta på Blixten - den ÄLSKAR HAN.
I natt har han sovit ganska lugnt mellan 21-06.30. Och det är ju jättebra, även om han somnade för sent. Men han hostar mycket mer idag. :( Men har tidigare fått höra att hostan är ofta det sista i "sjukbilden" så det hoppas jag verkligen, att det har vänt alltså! Så att det INTE blir en krupp-period nu, det har vi verkligen inte lust eller ork till.
Tänker också på min lilla mamma, som är hemma och är sjuk denna veckan. Hon har jätteont i benet. *Stackars mams!* Och hon har INGEN Blixten att titta på! Det är sådana här tillfällen jag önskar att vi bodde närmare varandra så jag kunde hjälpa henne lite. Tänker på dig mami! ♥

Oscar har provat på lite olika vurpor idag, vet inte om hostan har satt sig på balansen :P
Först klättrade han upp på pallen i köket och tittade mot parkeringen och sa;
-Mofa?!
*Huuur gulligt som helst*
Sedan tog han ett steg bak och ramlade baklänges ner från pallen. Jätteledsen, men mest rädd. När vi sedan satt här i soffan för lite tröst så bökade han ner sig så han skulle ligga med ansiktet i soffan, och råkade då böka med pannan mitt på Mazeratin, och har nu ett rött märke i pannan.. Det gick över med snutten.
Sedan ställde han sig på frizbeen (ber om ursäkt för stavningen) och skulle hoppa av, (ca 1cm hög) och mitt i hoppet så halkade den iväg över parkettgolvet så han föll framlänges med hakan i golvet... Inte så hårt (såg faktiskt lite småkul ut eftersom han laddade så mycket för det enorma hoppet :P ) mest rädd igen, det gick över fort och inget märke.
Detta "viliga" har vi hunnit med innan kl 09 idag.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Moster ska tjacka en ordbok till er så ni vet vad vila går ut på egentligen ;)

2010-12-01 @ 12:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0