Nu kanske!

Nu kom jag ju i alla fall hit in, har inte ens kunnat det tidigare idag.
Och idag har jag haft många "det ska jag blogga om, och det ska jag.." (ja ni fattar..)
Nu har jag glömt flera. Så blir det ALLTID och det irriterar mig.

I alla fall. Igår var det lussefirande på dagis, och vi var bjudna på glögg och pepparkakor. Oscar hade med sig sin pepparkaksdräkt, och var så himla fin. Hatten hängde brevid. Natten till igår hade varit ganska hostig och mycket och många timmar vaket. Måndagsmorgon vaknade han kl 4, var vaken till 5.30 o sov till 6. Han hade varit trött på dagis. (Och måste bara säga att JAG tycker det är konstigt att de inte TOG AV hans tröja innan de satte på pepparkakströjan. Jag menar, här skulle vi samlas mellan 30-40 personer, och han är redan varmblodig. Han var genomsvett när vi kom. Jag sa till Calle att jag tyckte han kändes lite febervarm, men det är ju svårt att veta. (Men när vi kom hem hade han 38,2) Han var också grinig och snorig. Men grinig är ju ganska vanligt när man har varit vaken på morgonkvisten... :(  Vi har en trevlig stund i alla fall, och vi tog några fina bilder.



Fina konstverk av Oscar och tre andra barn,
som är uppsatta i matrummet.


Nyaste posen är att räcka ut tungan. Så här sitter han läänge.
Jag hade blivit helt torr i munnen :P
Sandra och Blixten piggar upp en halvsjuk kille.. :)
Och så fick vi med oss (enligt mig) den allra allra finaste ljuslyktan
världen har skådat! *Oj så stolt jag är*


Känns som att jag alltid skriver att Oscar är sjuk, och så är det ännu en gång. Igår kväll hostade han tills han spydde slem, och det var obehagligt för han fick knappt luft, och han visste liksom inte själv vad han skulle göra.
Han var vaken här till kvart över ELVA. Idag var ju jag som tur var ledig, och visst märks det att han inte är ok. Han har bara haft lite feber under dagen, runt 38, men slemhostan har blivit torrhosta. Och han hostar mycket, och näsan rinner och rinner stackarn!
Tyvärr hade febern stigit ikväll, så nu hade han 39,2 vid läggdags. Nu har han legat i en och en halv timme, och sista 45 minuterna har han hostat konstant. Vi har gått över till den starkare hostmedicinen, men den verkar inte hjälpa ikväll. Vill inte ge mer av den, varken utan att ha pratat med läkare, men inte heller för att den är uppiggande. Och det behöver vi verkligen inte!
Hoppas han kommer till ro igen snart, och att han är piggare imorgon.

Kommentarer
Postat av: Moster

Sötaste pepparkakan i HEEEELA världen, och den (näst;=) vackraste lyktan.

Det är sååå jobbigt när de små grynen inte mår bra, men det Ni går igenom har jag/vi inte varit i närheten av =(

Älskar er alla och önskar god natt och att famos silrecept flyger fram!!!

2010-12-14 @ 21:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0