Katten dä!

Ojojoj, sååå trött. Började kl 07 idag, och höll på till 15.40. MYCKET att göra!! Att Kalmar idag har varit utan vatten har inte underlättat på jobbet, men det har fungerat skapligt. De i charken hade tappat upp några spann, så vi kunde skölja händerna iaf. Måga kunder som frågade om de kunde låna toaletten - men vår fungerade ju inte heller!
Nu har det äntligen börjat rinna lite sporadiskt igen i kranarna.

Igår sov både mina kära mamma och pappa här. Pappa hade varit hos farmor, och mamma var snäll och kom upp och passade Oscar ett par timmar, när Calle hade åkt på julbord med jobbet, och jag fortfarande jobbade. Så kom pappa och hämtade mig när jag var klar. (Just nu öppnade Oscar dvd-"lådan" i xboxet, plockade ur dvd-n, satte i den, tryckte in den på knappen, och startade den)

Nu håller Oscar på att busa av sig det sista. I natt kom han in vid 4. Vet att det är tråkigt att läsa men guuud vad jag är trött på att han kommer inte och ska ligga där och vända och vrida. Strax efter 5 somnade han, och kl 6 gick jag upp. Jag sitter och gäspar och gäspar.


Första två-ords-meningen är klar sedan två dagar;  -Katten dä!
Eller ja, han har ju sagt "ja tack" och "nä tack" ett tag.
Det är många nya ord nu, bla;
Bä-bä eller Bää-an =Bärgan
Bi =Bil
Kalopp, kalopp = häst
Hoho = tomten (Skräll va?!)
kokla eller kocka = klocka

Strax dags att blanda, och hålla tummarna! :)
Imorgon har vi mycket på göra listan, handla julmaten, gran, pynta gran, hälsa på farmor, och en snabb shoppingrunda..

Kommentarer
Postat av: mormor

Oj oj oj... jag blir rent svett bara jag tänker på ert schema för idag! Jag laddar för att ta mej till mataffären jag, en liten rosa stjärtlapp (i st f pulka) har jag hittat i gömmorna, tänkte dra hem maten på den. :) Tack för MYSMYS-stund med Oscar!

2010-12-19 @ 11:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0