God Jul i stugan!

Igår blev det sill inlagd, ikväll så skinkan i ugnen! Julen står i fastun.. :)
Just nu ligger Oscar i sängen och ska sova, morfar löser korsord, och Calle smyger runt för att hålla honom lugn i sängen. Jag hoppas att insomningen går lite fortare än de sista kvällarna.
Jättemycket har hänt sedan jag kunde blogga ordentligt sist. Och tyvärr glöms ju mycket bort fort, som jag har tänkt att blogga om. Men det stora problemet är om datorn stänger av sig. Jag skulle vilja uppdatera efter varje mening.

Oscar har haft det så där på dagis, de säger att han inte är sig lik. Han blir jätteJÄTTEledsen när de lägger honom på skötbordet, att han är känslig, om han blir tillsagd blir han superledsen, jätteglad som vanligt ena minuten, andra otröstlig. Jag vet inte vad det är. Om det är sömnbristen som tillslut har kommit i kapp? Vad är det annars? A på dagis sa också att han nog behöver ledigheten nu. Hoppas det blir bättre efter jul.
Det gör ont i hjärtat på mamman när jag får höra dessa ord. Min lille prins!

Men vad han vill prata och göra sig förstådd nu, han bubblar! Det är jätteskoj! Imorse när jag var på toaletten så hörde jag att han gick upp, men jag tänkte att jag håller mig tyst så kanske han går in och lägger sig hos Calle, eller i sin säng. Det blev allderles tyst. Så hörde jag;
-Bil. -Bil.
Jag gläntade på dörren, så satt han här i hallen och körde med sina bilar, knappt så han orkade hålla ögonen öppna. :D När han såg mig blev han jätteglad, och så var lek och bus igång. Han tyckte det var jättekul när jag sa att; -Pappa nanar.
Sedan sa han det, flera gånger;
-Pappa nana, och så skrattade han!

Tänkte bjuda på några finfina julbilder, och passa på att önska er alla, en riktigt GOD JUL!
Var rädda om varandra, och kör försiktigt ni som är på vägarna! KRAAM!!


Granen kom in i stugan för ett par kvällar sedan,
och Oscar hjälpte pappa så himla bra!

Finfina granen!


Här om kvällen hade vi julklappsinlagning,
vilket julpynt på hyllan vi fick!!





ÅRETS JULKORT!
God Jul alla fina!



Kommentarer
Postat av: hanna

å vilka härliga bilder lisa!!!

speciellt när oscar står naken vid granen....:=) vilken sköning!! massa julkramar till er!!!

2010-12-23 @ 22:11:52
Postat av: Moster

Ja visst skär det i hjärtat när en guldunge inte har det så bra som det kunde varit... Men visst måste det vara sömnen... Och då löser det sig!! En god jul är nog receptet för hela familjen:)

Syns imån



ÄLSKAR ER ALLA

2010-12-24 @ 09:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0