Virvlandet fortsätter

Ja, jag kan visst inte sluta ikväll.
Har precis kollat på Livet på BB-One every minute på femman. Ojojoj som tankarna hoppar tillbaka!
Följer också en blogg, där en supermysig tjej bloggar om livet och deras graviditet, och hon har bara 6 dagar kvar (du vet vem du är :) ) till BF, och det är såå spännande nu, när det kommer igång osv.

När andra talar om hur de förberedde för att bebisen skulle komma ut, kan jag känna en saknad att det kunde ju inte jag. Flytta in spjälsängen i sovrummet, packa BB-väskan (inte ens DET gjorde jag) osv.
Jag var ju liksom redan där (och det var ju en jäkla tur det!!).
Men just när jag såg, när den ena tjejen skulle få kejsarsnitt på tv, rädslan i hennes ögon blandat med lättnaden att SNAART, är det färdigt -just så kändes det.
Jag var hela tiden så rädd att det skulle hända bebisen något. Att de inte skulle märka om han blev dålig. Eller att de skulle skära för djupt, och skära i honom. Att Calle MÅSTE få honom om jag dör.
 Usch, det är allt lite jobbigt att gå igenom den perioden, och de tankarna igen.
MEN TÄNK SÅ BRA ALLTING BLEV! BÅDE FÖRLOSSNING Och BEBIS!

Vi pratar om hur nästa (förhoppningsvis såklart!) graviditet blir. Om jag får havandeskapsförgiftningen igen, tidigare, senare? Inte alls? :) Hur skulle det vara att föda vaginalt andra gången, när första blev akut kejsarsnitt?
Jag var så himla stursk på hur jag ville ha det, nu ser jag inte alls fram emot en förlossning.
Samtidigt skulle det vara kul att vara med i klubben liksom, att veta vad alla pratar om :P :)


Kommentarer
Postat av: cicci

hallå :)



visst blir det mysiga bilder :))



är bara irriterad på två saker i den nya bloggen.

1. headern blir suddig (nån nedrans bugg)

2. jag kan inte min bloggadress ;)



allt bra med er?? stor kram!!

2010-08-11 @ 23:47:50
URL: http://animegirl.blogg.se/
Postat av: Moster

Älskade syster.

Du ÄR med i klubben. Det spelar ingen roll vilket håll de kommer ut. Känslora är precis desamma. Tror jag iaf!!

2010-08-12 @ 11:31:36
Postat av: Lina - Mamma till Anabelle & gravid med nummer två

Håller nog med, känslorna är nog samma oavsett hur de kommer ut :) Det viktiga är ju att de mår bra :) Planerar ni syskon? :)

2010-08-12 @ 21:32:00
URL: http://linajohnssonlifemyway.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej på er! Tror ni missförstod mig, jag menar alla som pratar om sin förlossning, inte känslorna för barnet! Det tror jag absolut inte är några andra! :)

2010-08-12 @ 21:35:00
URL: http://jagmamma.blogg.se/
Postat av: Lina - Mamma till Anabelle & gravid med nummer två

Fattade att du menade så :) Tyvärr så får man ju inte alltid bestämma hur saker blir=/ Då får man tänka på det positiva :) Du kanske föder vaginalt nästa gång :) Och om inte så har du ändå satt två underbara barn till världen :) Han är så söt er pojk :)

2010-08-12 @ 22:05:40
URL: http://linajohnssonlifemyway.blogg.se/
Postat av: Vivi

Förstår hur du menar Lisa, båda mina barn e tagna med snitt... men va tusan, jag e med i klubben ändå :-P

Stor kram till dej, och lycka till med inskolningen (min "lille" börjar i skolan på torsdag...)

2010-08-14 @ 23:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0