Utflykt till kusinerna!

Vilken utflyktsdag!
Jag och O tog cykeln till stationen, och tog med oss cykeln på tåget och åkte till Nybro för att hälsa på och busa med O´s kusiner! Det hela var nära att inte bli någonting, när O inte ville vakna efter sin lunchnap, så att jag tillslut fick väcka honom. Och det är ju inte positivt. Men gnällheten gick över när vi satt på tåget.
Då var det bara spännande! :)
O hade lite picnic, eller mellis, kolla mittenbilden när han har satt sin smoothie på sätet när han pillar i sig vindruvorna! :) Han tyckte det var jättespännande, och när jag sa;
-Det är ju jättebra att du tränar på att åka tåg idag, eftersom vi ska åka tåg till Köpenhamn på lördag!
Så svarade han med ett rungande;
-Jaa!!
  
När vi klev av tåget, och O fick syn på I syntes det hur glada han blev! Och I också! Vi cyklade till en jättefin lekplats, vid badhuset i Nybro, och i stort sett allt var nytt utom "motorcykeln" som O gungar på på bilden. Men mest spännande var "jobba-gubbarna" som fällde träd och hade massor av maskiner och bilar som lät! 
   
När vi kommit hem och fikat cyklade vi en runda igen, och hämtade hem kusin T från dagis. O var väldigt fundersam när vi var där, och höll mig under noga uppsikt. Han trodde väl jag skulle gå, lilla vän!
När vi hade kommit hem lekte alla barnen på studsmattan, och T hoppade runt O och I så de skrattade så de nästan kiknade!
 
Efter mumsig middag när alla barnen åt som hästar, var det blöjbyten och håruppsättning-
gulligt, men inte poppis! :P


Kommentarer
Postat av: MOSTER

en gulddag

Nästa som sista fp när vi var på Byttan, fast med lite mindra "classy food" ;)



Kraaaam

2010-09-01 @ 06:35:26
Postat av: mormor

ÅÅÅHH vad härligt! Vilka jätte-jättefina bilder! Och Jisses vad mycket jag hade velat vara med! Men - nu längtar jag ju bara ännu mer till lördag! Ska bli SÅ KUL!

2010-09-01 @ 08:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0