Idag är första dagen

som O har varit själv, en heldag på dagis, och idag är första dagen på vårt nya vardagsliv. Och det har gått jättebra! Och jag är såå stolt över min lille prins!

Redan 20 över sex imorse plockade vi upp O, och han tyckte nog allt att det var lite märkligt. Han och jag cyklade till dagis, och när vi kom utanför började han gnälla lite. Inte ledsen, inte alls, men gnällde, som om han visste att någit var på gång, och det visste han såklart. Vi gick in till en annan avdelning, Ankaret, där de har öppet på morgonen, och där var O´s fröken A.
Vi satt och pratade en liten liten stund, och så sa jag;
- hej då gullunge, mamma kommer efter jobbet!
Då kom tårarna på O. Jag gick. Och svalde. Men jag klarade det! :)
*Stolt över både mig och O*
När jag sedan skulle tillbaka för att hämta honom, körde busschauffören så sakta så saaakta.. :) Och när jag hade hoppat av bussen, kände jag hur jag log från öra till öra, för att jag visste att jag snart skulle få en BAMSEKRAM från min älskling! Och det fick jag! Har var lite ledsen när jag kom, men hans fröken J sa att allt hade varit bra idag. Han hade ätit bra, och sovit längst av alla barnen. Men han hade somnat i G famn, han ville INTE ligga på sin madrass :P Haha!!
Hon sa att han hade glimten i ögat, och älskade bus och rackartyg! :) En riktig dagispojk! ♥
Ätit bra både till lunch och mellis, och J sa att dem märker tydligt att O och V redan känner varandra väl. När den ena var ledsen var det lätt att avleda med den andra, och så lekte de och gick och tutltade runt ihop. Hon tyckte att de verkade känna trygghet i varandra, och det är ju superhärligt att höra! ♥ Bästa killarna ♥

Efter dagis har vi handlat och lagat mat, och ätit och städat, och nattat och allt det, som hör till vardagen. Men vi har gjort det, med ett leende, och vi har känt oss ett par centimeter längre. Av ren stolthet! ♥

Imorgon är jag och O lediga, och då ska vi ta tåget till Nybro och hälsa på I, för nu är det allderles för länge sedan vi lekte ihop! Jag längtar massor!! ♥



Kommentarer
Postat av: MOSTER

Mosters duktige pojk! Jag blir också lite längre känner jag!! =) Det ska bli superkul imån! Vi ska sova sju kvart i timmen.

2010-08-30 @ 22:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0