Tante E

Idag har O provat att äta lunch med den fina skeden han fick i doppresent av sina kusiner M och L. Den fungerade bra! ;) Jag städade lite i hans lådor, och vips, i den ena lådan fanns några dopgåvor, ljuset, beviset, en jättefin tavla med Nemo, hans pappa, och Doris, som C har målat. Den MÅSTE vi ta tag i och rama in så vi kan sätta upp den någongång! Han gjorde den när O fortfarande var i magen och kallades Peanut♥.

      O´s fina silversked!  Välkommen till världen-korten!  Dop/lyckoönskningar

Jag hittade också massor av fina kort, både lyckoönskningar från när O föddes, och från dopet. Ni ser några här ovanför, så fina rader ni har skrivit. 
                "Nu har världen blivit lite gulligare!" 
                "I vått och torrt- vi finns där!"
                "Välkommen och lycka till i livet!"
                "Velkommen til denne verden og gratulerer med god valg av foreldre. 
                                                                Önsker deg all hell og lykke!"
                "Söt!"
Allas kort, omtankar och kärlek rör ända in i hjärtat!
(Ja - det sticker lite i halsen och jag sväljer för att det inte ska rinna över..) 
Gillar den där norska texten speciellet! Det där med valet av föräldrar.. :) Den är från tante E i Oslo, och jag hoppas, HOPPAS SÅ MYCKET att jag och O på något sätt kan åka dit nu på försommaren (-innan jag ska börja jobba, JOBBA VAD ÄR DET!?) Jag saknar henne så otroligt mycket!! Och det skulle vara så mysigt att strosa runt i stan, och i parkerna med O. Han kan springa av sig lite i Vigelandsparken, innan vi tar Bogstaveien ner, och shoppar loss i butikerna. Möter E efter jobbet, tar en kaffe och glass med oss slottsparken.. Nä, ni märker, jag har inte alls tänkt på detta... *Suck - ÅÅ jag vill det SÅÅ mycket!!*

Idag hade jag planerat in öppna förskolan, men O är så snorig så det känns mest taskigt mot de andra barnen, för O är ganska pigg och skulle nog gärna lekt av sig en stund. Det är ju inte lika kul att leka med sina egna leksaker som han leker med varje dag. Och jag är nog inte lika rolig som de andra barnen heller...  

                

Kommentarer
Postat av: Tova

Oj, tack för tipset :) ja, det var första gången vi använde barnstolen, så det var inte helt lätt att förstå hur allt funkade ;)

ha en fin dag!

2010-04-12 @ 12:59:24
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0