Grillfesten

Jag sitter och klipper med ögonen, kl är 21.02.

Skärtorsdagen åkte vi som bekant till morfar, på vägen lämnade vi O´s snygga jeansjacka till mormor, som skulle sy fast märket på ryggen, som gör jackan SÅÅ COOL! Jag har ALDRIG, och då menar jag ALDRIG sett en coolare jacka.. Eller pojk!

Igår (långfredag) var C och kompisen P på Elima mässan i Jönköping, och efter att O hade haft sin första sovmorgon (TILL 08.40!) var jag och O, och min mamma var och fikade hos B. Kul att få se hans lägenhet, och honom, det var länge sedan sist! 
När vi kom hem igen kom min estis-bästis J, med sin suuuperfina mage. Jag längtar tills hennes mage inte är det intressanta länge, utan att jag kan få gosa lite bebis... *Ååå så mysigt*   
I var hemma ifrån Malmö också så hon kom med, vi fikade och pratade skit, ibland finns det inget bättre.. :) 

När killarna kom hem igen, startade festen. Tanken var att moster M med familj skulle kommit ner, men lilla I var inte riktigt bra. Kvällen blev kul ändå, vi hade årets första grillfest, vi hade grillade karreskivor, med rostade nypotatis, sparris och rödlök. Sallad, aioli och tomatsås. Jag lovar, det var otroligt gott. Vi lyssnade på musik, spelade spel (killarna mot tjejerna såklart), busade med O, vi hade jättemysigt, och kul!!

Imorse ville han inte ha sovmorgon, men det gick bra ändå. Jag dukade upp en riktigt påsk-frukost, med efterfrågad ägg och sill till herrarna i sällskapet. Efter frukost fick O sitt första påskägg, detta var märkligt, men bilarna och pixiboken var klart uppskattat! Han har nu de sista dagarna börjat hålla om sin bil med tumme och pekfinger, köra den på bord eller golv så hjulen rullar och så låter han; 
- vooååm, vooå..  


På vägen hem stannade vi för fika och bus i Nybro, eftersom I är mycket bättre. Vi fikade och kusinerna fick sina påskägg. T passade på att hoppa O och I i studsmattan. Detta var MYCKET omtyckt! Åå som de skrattade. Alla tre! Det märktes att T tyckte det var kul att få både I och O att skratta! 
Vi åkte vidare mot Öland, där vi var bjudna på påskmiddag. Och på vägen dit åkte vi inom skobutiken på köpstaden, och köpte O´s FÖRSTA par skor. Det är stort. På tok för stort. Mamma hjärtat vobblar av olika känslor.. ♥
Vi fick massor av mumsig mat, och jag åt allderles för mycket som vanligt. O spelad elgitarr med farfar, och så blev det en massa bus med kusin V såklart! Där fick O ett påskägg till, en superfin och redan omtyckt brandbil, och en Blixten McQueen-keps! Outfiten är klar för vår och sommar! :)

Allt har varit så himla mysigt de sista dagarna, och O är som vi, helt slutkörd.
När vi då kommer hem med en fullastad bil, en pojk som skrattar/gråter medans han blundar för att han inte orkar vara vaken, som inte har sovit riktigt som han skulle under dagen, vet ni vad, då blir jag riktigt jä*la sur när det står EN BIL PÅ VÅR PARKERINGSPLATS som vi betalar för. Börjar ringa trafik-bla-bla-bla vad det hette, och får ett namn, skickar sms till 118118 och får nr, ringer, det är fel tjej osvosv, SEN efter typ jättelänge (kändes det som) kommer det ner två kompisar till grannen (hon som brukar ha fest) och säger att HON hade sagt att vi var ÄNDÅ var bortresta så de kunde står där. VA F*N, var arg jag blir. Och så frågade de vart de skulle stå i stället, jag KANSKE på någon av de 5 platserna på GÄSTPARKERINGEN (ville jag gorma, men det gjorde jag inte). ÅÅÅ!! 
Kom upp till en tokhungrig katt, och efter välling och uppackning har mitt hjärta lugnat sig och vi har satt på Benjamin Buttons, och den ska jag sitta och mysa och titta på nu. 
  
Kolla in dessa fantastiska bilder!

    Påskäggsdags!       Underbara busungar!       Fantastisk!
     Påskäggsdags!                         Bus kusiner på studsmattan!

                     Aerosmith och Stones-pins       Black Sabbath märket på ryggen      O´s första par skor
                                  Världens snyggaste jacka!                               Adidasskorna
  

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

men bara ÅÅÅHHH alltså vilka snygga dojor till favoritOscar! Så gott att läsa och få vara med,fast jag är här och ni där! Kramochpåskpuss på er allihop!

2010-04-04 @ 14:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0