Jobba..

Mitt mammahjärta har börjat att oroa sig för att börja jobba. Och det är inte förrän den 5 juli jag ska börja.. Det är inte för jobbandets skull jag är orolig, tror det är kul att göra lite annat nu, och det är inte för att C ska vara hemma med O, för det kommer de ÄLSKA båda två, och det unnar jag VERKLIGEN C, men - jag kommer ju missa hela dagarna. Med min pojk. Hela dagarna. Och jag kommer ALDRIG ha så mycket tid ihop med honom som jag har nu. Tänk, sen kommer jag inte ha det.. Det är så jag ryser.

Ikväll är det final 3:7 i hockeyn, mellan Djurgården - Hv71 - Heja heja heja heja HåVe! Det står fortfarande 0-0.

Idag cyklade vi till Öppna förskolan, och jag blev förvånad när vi kom dit. Det var 3 barn, var av 2 var syskon. Det var ju inte så många men det var inte det jag tänkte på, men det var att föräldrarna som var med var båda pappor. Och det är ju ovanligt! Oftast är det ju en 8-10 mammor där, men idag lugnt och skönt, och 2 pappor.. Det var jättekul, O tyckte det var jättekul, och lekte med BRIOjärnvägen med lilla E och hennes pappa. Efter ett tag kom M och V också, och då blev det busa av! Båda killarna stod vid (ett lågt) fönster och busade, vi sjöng och kittlades. Och drack kaffe. Det är vad vi gör på öppna förskolan, leker, busar, kittlas, pratar, diskuterar och dricker kaffe. :)

I eftermiddag cyklade vi och mötte C när han slutade jobbet, han blir så glad då ♥
Och sen har kvällen avlöpt (heter det verkligen så!?) som vanligt, i en barnfamilj tror jag. Lek, matlagning, disk, bad, pyjamas, välling, nattning. Nu; tv någon timme, innan sängen.

Ska göra ett nytt försök på min FD favoritchoklad. Jag är lite besviken på mig själv,Muums!
sedan jag hade magkatarren så tycker jag den mumsiga
Marabou Premium Dark Mint - är för stark..
Men jag ska göra ett nytt försök! Och jag ska göra mitt allra bästa, det lovar jag.
Jag VET ju nu att den är supersmarrig! ;)

Imorgon är det iaf dags för sångstund igen, det gillar vi! S börjar sent så de kommer alla
tre, och så ska moster M och I också komma, så imorgon blir det en extra mysigt för oss! ♥


Kommentarer
Postat av: Tova

Aww, kan förstå att det känns lite sorgligt!! Själv märker jag redan hur de mamalediga dagarna flyger förbi - men tänker dig att det är en evighet, men nu har det ju redan gått ett kvartal av året... :O

2010-04-19 @ 21:20:27
URL: http://trasslet.se
Postat av: Moster

mmmmm en annan har TVÅ VECKOR kvar till den bistra verkligheten....

suck

Kommer sakna min Bullan...

Hon är min lycka på jorden.

2010-04-19 @ 22:06:47
Postat av: Sandra

Mmm, och jag har jobbat i 2 veckor nu...

Saknar Vilmer som en tok om dagarna!

2010-04-20 @ 21:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0