Varför mellan?

En liten fundering. Jag har varit och köpt barnkläder idag.. Små små barnkläder till lille nya A. Stl 56! Åå så mysigt! När jag sedan stod och klippte bort lappen (köpte nämligen ett par byxor till O också.. Chock!), och den här plast mojjen som lappen sitter med så undrade jag, varför sitter ALLTID änden som den sitter fast med in mellan den lilla lilla lappen i nacken? Inte rakt igenom utan mellan, så man måste pilla HUUUR länge som helst för att öppna den lilla lilla lappen och pilla ut den lilla lilla mojjen så den inte åker med i tvättmaskinen?
Varför kan de inte bara sitta genom hela lappen? Varför frågar jag mig!?

Iaf, O fick ju andra sprutan igår och det gick ju bra, men han har varit lite gnällig idag, men inte så värst farligt. Tycker det var mer tråkigt att han redan 06.15 tyckte att vi skulle gå upp. Och VÄGRADE somna om. Jag VÄGRADE gå upp. Så vi låg i sängen till halv 8.. :) (Ganska mysigt om jag ska erkänna) Innan sov han alltid till halv 8-8, vad hände med denna fantastiska vana?? 
Upp och fixade gröten och undertiden hör jag, da-da-da, bank bank bank, kikar in, då stå han på knä framför pallen och bankar på den. SÅÅ SÖT! Och så stolt! ♥

Idag var det dags för undervattensfotografering, supersynd att V blev febrig av sprutan igår, så han fick vara hemma och sova och piggapå sig lite. Märktes på O att det var länge sedan vi badade, det var lite märkligt tyckte han. Och så var det bara en mamma med sin dotter där, så det var ju så tomt! Efter redan 2min i vattnet tyckte hon som höll/släppte honom, att vi kunde prova. Det var MYCKET längre 1-2-3 sekunder han skulle vara under än vad vi gjorde på babysimmet tidigare. En mycket förvånad och lite snorig O kom upp över ytan. En gång till tyckte hon, 1-2-3, en pojk med världens kallsup kom upphostandes stackarn! Vi badade lite efteråt, han och jag, och då var det skoj igen! Bilderna får vi se på måndag!

Gick till C jobb och hämtade pengar till A´s kläder och slängde i oss lite lunch. O var så trött att han somnade innan jag hade satt bort min bricka.. Vi gick och mötte S och V, tog en kaffe, pratade lite strunt.. :)
När vi kom hem låg det ett STORT PAKET i lådan.. Kände hur jag blev helt - va paket till mig- va kul - vad kan det vara- jag har ju inte beställt något-. Det var en julklapp! Från min bästa tjej i Oslo, E. Till O. Tji fick jag! :D *SUPERNYFIKEN* 
Somnade O för han var så trött att han inte visste vart han skule ta vägen, och så plockade jag och donade. Ni vet, maten, skötväskan, posten.. C kom hem och vände och åkte och klippte sig, blev jättefin! Jag brukar klippa honom, men ibland måste han gå och "klippa till det" på riktigt! 
Ceasarsallad stod på menyn idag, mums, och sen gjorde jag lite fruktpuréer till O. Så har jag satt namn på alla julklappar idag.. Nu vill jag ha en gran ännu mer! Undrar om Catasita vill det? Och O? 
Imorgon blir det tur till BVC för väg/mät, DET ska bli kul och se skillnaden sen sist! Det var länge sedan!
Och så ska vi till staden och fixa sista klapparna.. Med S och V! Låter som en myysdag! 

*Nu ropar kudden!*

Kommentarer
Postat av: Milla

Hej systeryster!! Nu har jag nog läst en veckas blogg, jag tycker det är jättekuligt =)Du har en del kloka tankar... Fast jag vet att de o-klokaste behåller du för digsjälv.... hi hih i

2009-12-18 @ 17:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0