Söndag

Söndagen kom och gick på tok för fort!
Igår kväll när C jobbade slängde jag in julskinka nr 1 i ugnen. Den blev GOOD! (Mias receps måste tilläggas) Överraskade C med två mackor när han kom hem.. Så romantisk kan jag vara.. :)
Vid elva tiden idag hämtade C min mamma som har varit på besök hos min syster igår, så kom hon en sväng till oss idag. SÅKLART blev det fika med julskinkemacka när hon kom. Det är ju gott så här i början.. Framåt julafton brukar det börja ta emot..
C smakade en lite bit, och en till och en till.. :) Sen smakade han en bit när han trodde att jag inte såg, men jag blir ju bara glad när han gillar min mat. Jag gillar ju hans!

Vi bestämde oss för att gå upp till Skällby, för där firade de andra advent med lite julmarknad. Vi, min mamma, S, M och V. Jättemysigt fast ganska kallt. Och lite glevigt. (Så här när gräset är lite lite för mjukt och snart blir geggit) Jag gillar inte glevigt.
Min pappa kom för att mamma skulle få skjuts hem till Karlshamn, och så träffade vi O´s farmor och farfar, och kusin och hans mamma en snabbis.
Vi knatade hem så mamma kunde hämta sin väska och pappa fick smaka julskinkan. Han tyckte den var så god, att jag skickade med den biten som blev kvar. Så nu är skinka nr 2 i ugnen...

De åkte, och vi gick till maxi för att handla och se om de hade en sån här trekantig kattlåda, men det hade de inte. Och den de har på djurmagasinet kostar 349:-.. Så ingen låda idag, men handling av tunga saker blev det nu när jag hade bärhjälp.

Igår var jag och O över hos min farmor och lagade middag, hon hör dåligt och det blev lite roligt vid ett tillfälle, och detta skriver med all värme från mitt hjärta;
Jag och pappa satt och pratade om att jag har fått världens bästa son, underbar och söt, ja ni vet... Farmor trodde vi pratade om maten.
Farmor; -Det var tur du kunde det här Lisa.
Jag; -Ja, det blev bra!
Farmor; - Nej jag och Bosse kan ju inte göra det. Vi har ju inte receptet.
Pappa; -Nä det var tur, för jag kan inte heller. :)
Jag; -Nä, det var tur att jag visste hur man gjorde! :D
Pappa satte nästan bulgurn i halsen och sen kunde vi inte sluta skratta! Älskade farmor vad fel det kan bli när man inte hör!

Nu tittar vi på The Holiday, det är en lagom söndagsfilm! Och skinkan har väl en halvtimme kvar eller så, undrar om vi kan låta bli att smaka..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mmmm älskade stumpan min! Du skriver så mysigt - så direkt från hjärtat - jag tror det är därför som det blir så gott att läsa!



NU har jag snygga gardiner i V-rummet.... det blev alldeles svart när jag försökte plåta för att skicka med telefonen,så du får vänta och se.... Kraaaaaaaaaam mamma/mormor/svärmor

2009-12-07 @ 17:55:31
Postat av: Lisa

Men mamma, du är ju min mamma, du MÅSTE gilla vad jag gör.. :) Supernyfiken på gardinerna! Kraam

2009-12-07 @ 21:59:47
URL: http://jagmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0