Julförberedelser

Imorse tog vi det väldigt lungt. Efter frukosten satt vi och gosade i soffan, lekte lite på golvet. O hade fortfarande lite feber, men det verkar liksom inte bekomma honom. Han vilade lite innan lunch, med lite menar jag 10min eftersom han vaknade när jag la ner honom.. Typiskt, jag som hade tänkt och duscha!
Efter lunch kom S och V och mötte upp oss för att gå till Äventyrsbadet där vi var och tog undervattensbilderna förra veckan. Det var väl ingen supersuper bild som jag har sett på andra bebisar, men ändå kul att ha! Hoppas vi får ta bild i direkt anslutning till simmet till våren, för det märktes på O att det var länge sedan vi var i vattnet. 

                 Killen som håller andan

Vi gick och skulle kompleteringshandla lite, det var JÄTTEMYCKET folk idag. JÄTTEMYCKET! Fick lite sån där "irritation".. :) Som jag sa till S, det är kul att se de som jobbar i handel de här dagarna. All personal blir lika, man liksom lullar runt lite, för det går inte att göra någonting fort för det är så mycket människor. Jag gillade alltid bäst att jobba när det är som mest folk. När jag får göra en lista i huvudet som jag måste "checka" för att komma ihåg, och hinna göra allt. är det kul. Tog en snabb kaffe på Strömsons. 

Sen gick vi hem i en rasande fart, för det var så kallt. O skrattade hysteriskt om jag sa;
-Mamma säger BURRR för det är så kallt!
Superkul! Jag är fantastiskt rolig ibland..
O fick mat sen somnade han äntligen, och sov ordentligt i sin säng. Han var ju jättetrött, och fortfarande febrig. :( Jag fick donat lite och fick förberätt SYSTERS presenter, och packade om O´s väska. Åkte till Nybro, det snöade. MYCKET. Vi körde mellan 60-80 hela vägen. Men C kör säkert, det känns bra att åka med honom!
Sjöng för syster när vi kom, väldigt vackert, och så fick vi väldans god mat!! Skinkstek, klyftpotatis, mumsig sås, sallad och kålsallad. Mums! O orkade äntligen efter maten busa lite med morfar! Satt i C knä och pratade hej vilt! Åkte hem igen efter maten med tanke på O´s feber och snö och väglag. Men vi hade tur, kom i kö efter plogbilarna efter 1.5 mil, så vi hade nyskottat hela vägen! Det gick jättebra att köra hem! 

När vi väl kommit hem började jag julstöka lite grann, klippte prinskorvarna (tyckte Catasita luktade gott), ni vet i ändarna. Varför gör man egentligen detta? Och varför bara till jul? Tåls att fundera på. En liten stund.
Sen ringde jag min kära syster för att få telefonnummret till vår faster, för att få receptet på farmors inlagda sill, som hon alltid gör, fast inte nu längre. Fick nummret och fick där reda på att hon inte har receptet. Ringde syster igen för att beklaga mig. Kom på att mamma KAN ha det, men M trodde det inte, inte jag heller, och inte mamma heller när jag pratade med henne. Men se på f*n, det hade hon! Och nu står det en sillaburk i kylen som JAG HAR GJORT. För första gången! Spännande! 

                Catasita gillar sill!

Var ju hos O´s farmor och farfar i helgen och det finns ingen som är så kreativ som hans farmor. Hon hade gjort jättesöta apelsiner med band och nejlikor. Det brukar jag också göra, men hennes var extra fina eftersom hon hade använt ett "cestjärn". Som jag aldrig har provat. Och hon hade gjort i lime frukt också. Som jag aldrig har provat. Vem kommer på det? Och det blir ju superfint! Så såhär fina blev mina frukter i år! Och nu luktar det så gott här också av all citrus. 

                  Så här snygga blev de med lite extra inspiration!

(C skulle nu bokstavera "cestjärn" för mig och säger c-e-s-t. Ok, säger jag, j-ä-r
-nej nej, c-E-s-t
-ja säger jag j-ä
-nej bara e,
-men det är ju inte e i järn?
-Nej det är det inte.
Kul, kul, kul när man är så trött som jag är nu! Sängen skriker efter mig! Catasita ligger på julgransmattan under julgranen.. *Sötnos*

Imorgon; ENDAST EN DAG KVAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0