Inget än..

Än känns det inget i armen, eller som jag sa till mamma, jag hade inte känt något om jag inte visste det. :)
När jag gick till vårdcentralen tänkte jag, nu kommer jag lite innan, kommer in direkt och så sms:ar jag till S KLAR, innan hon ens kommit in!
Så blev det inte.
När jag kom till vårdcentralen var klockan 5 i ett, de skulle öppna ett, jag fick kö.nr. 86, och de ropade in 5-6-7. Med en sovande O i vagnen och ett fullt väntrum ställde jag mig ute. Kallt. Vi var ganska många där ute. 4 min över ett ringer S; JAG ÄR KLAR NU. Jaha, skitkul tyckte jag, snälla kom och håll mig sällskap då så fikar vi på stan sen, ska inom lindex, kappahl och åhlens också.. Jajjemän sa hon och hon och V var på väg. Det gick saakta med kön. Kallt! Tyckte de stod på 24 HUUUR länge som helst!
46 var vi på när S kom.. Trodde hon skulle smälla av..
Strax innan två var de på 80 så då gick jag in, tänkte ju inte MISSA mitt nr nu när jag hade väntat så länge och var genomkall! Varmt och skönt var det där inne, 83-84 kom det någon och ropade, och 85-86 blev jag nervös. Varför undrar jag. Jag menar, jag blev ju relativt van vid sprutor under min havandeskapsförgiftning.. Jag skulle sätta mig ner vid 2 andra som väntade och det var då jag märkte att jag var nervös för då sa jag högt till dem; "Alltså nu börjar JAG bli nervös!"
Hörde någon annan fråga "är det en stor spruta?" "gör det ont?" och då ropade jag -Ehh sluta fråga sånt! Då kom en sköterska och frågade, det är väl ingen som svimmar INNAN sprutan?? Nej. sa jag, och inte efter heller, jag är bara lite nervös.
Fick komma in till Åsa, lugn och snäll, jag satte mig på britsen drog av tröjan och vände bort blicken. Hej, jag heter Åsa,
-Ja hej hej tyckte jag. Fortsatte kolla bort, ibland tror jag att de ska stå där och vifta med sprutan och DEN BEHÖVER JAG INTE SE.
-Hade du ett papper till mig?
-Ja just det, satt nästan på det. Tittade fortfarande bort.
-Du måste säga ett-två-tre.
-Ok, ett-två-tre.
-Alltså jag fattar inte varför jag blir så nervös jag menar det är ju inte som att du kör in en dolk i armen på mig jag vet faktiskt inte men jag bara blir det jag menar det gör ju inte ens ont inte när du sticker inte när du sprutar in nej jag fattar verkligen inte det.
SÅ VAR DET KLART!

Så blev det fika/mellanmål och en snabb vända på stan. 2bodys, ett par byxor (3 för 2), en julklapp till lillemann och fina julservetter. Egentligen hade vi INTE behövt stressa eftersom vi stod MINST 30min och väntade på bussen. Om möjligt så var det ännu kallare. Men vad gör det, skratt värmer! Killarna ska iväg på "Mustasch" på fredag så då ska jag och S har tjejkväll! (Men två pojkar under 1 förståss, men ändå..! :))

Nu; dusch och sedan myys!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Mmm jag höll faktiskt på att smälla av i kylan, din vårdcentral är så sööölig! Har jätteont i armen nu, kommer inte kunna sova på den sidan.. Tänkte du och A-S får vara smakråd imorron, vill hitta nåt fint till nyår! Ses imorron, natti natti!

2009-12-02 @ 22:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0