BVC

Imorse blev det bussåkande i minusgrader! Burrr vad det var kallt att vänta på bussen.
Men vi kom fram som vi skulle. Slirade in på BVC, trodde vi var lite sena.. Sen fick vi vänta.. Och vänta.. Och vänta. En kvart försent fick vi komma in.
Vad händer då? Jo, O charmar vår bvc-tant PRECIS som vanligt! Sitter där och skrattar och pratar, riktigt flinar upp sig! Han är för go. Idag vägde han 9440gr, och var 73,5cm lång. Följer sin kurva perfekt. Ligger någon millimeter under på båda strecken..
Så frågar hon om han slår ihop två leksaker? Nej säger jag, inte medvetet.
Nähe, men han kanske klappar händerna? Nej, säger jag, lite på armen ibland men inte sådär, "klappa händerna". Nähe.. Här O får du två leksaker av mig, kan du slå dom? Kan du det?
Min älskade son slänger den ena på golvet och smakar på den andra. "Jag sa ju nej det gör han inte..." 
Äter han som han ska? Ja det gör han, gillar bäst vår mat, men får oftast burkmat till lunch, och det går ner det med. Jaha.. Hur har det gått med rökningen? Ehh.. Jaha byte av samtalsämne, Jo det går bra, jag har fortfarande inte rökt. NÄMEN DET VAR BRA!, du förstår så här vid årsskiftet ska vi skicka in en massa siffror så "de" ska ha dem som statistik, när slutade han med ersättning???      ¨
Jag satt som ett frågetecken tillslut!

Åkte ner till stan och mötte S och V för lunch som det var dags för. V fick provsitta en pulka och var så himla söt!! Det måste nog bli till och köpa en pulka iaf..
När jag och O skulle ta bussen hem, för att hinna dammsuga (som jag aldrig hann) innan min pappa kom, hände det en sak.. Vi klev på fel buss. HELT FEL buss. Vi fick åka til Norrliden , och runt innan vi kom hem, så vi kom hem ca 50 min efter mellanmålstid.. Då var lilleman hungrig!
Både C och min pappa kom, och C hoppade in i duschen för han är på julfest med jobbet ikväll. Vi drack lite kaffe, smakade en lussekatt, pappa tyckte de var gooda! Sedan visade O alla sina konster på pallen för morfar, och blir så glad när ALL uppmärksamhet riktas åt honom.. ♥

   Precis kommit upp på pallen!      Goding så söt du är!  *Hur ska han se ut i munnen när detta blir klart?? :D *
Ikväll har jag och lilleman bara myst, busat på mattan, haft vällinggos och nattning. Supermysigt!
Och imorgon ska jag byta vår perkulator som läcker bönor som vatten genom ett durkslag ungefär, och så är det dags för julbord med HELA familjen R, det blir mysigt!
Nu; gå in och titta på min son ♥ och sedan film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0