ÄNTLIGEN

Fick mail om att jag hade fått en kommentar i bloggen. Alltid lika glad öppnar jag.. Du har fått en kommentar till ditt inlägg bla.bla.bla "Där står det; ÄNTLIGEN har jag osv.." Jag LÄSER;
"ÄNTLIGEN har du fått en kommentar.." Jag tänker jösses det var hårt. Nä så kan det väl inte stå?
"ÄNTLIGEN har du fått en kommentar", jo.
Nej, nej det gjorde det inte, det stod bara "Du har fått en kommentar", men jag han både tänka och läsa det en och två gånger innan jag fick ihop det! :) 

Gårdagen var super! Började med att uppvakta C på sängen med Calle Kristiansson i foliepaket! Han blev jätteglad! Han hade en vecka innan sagt till mig och S när vi var och handlade att han tyckte vi skulle köpa den, DÅ HADE JAG REDAN KÖPT DEN, så jag slingrade mig lite snyggt och sa; men inte nu INNAN jul, DET GÅR BARA INTE!!
Fortsatte med fika gäster, C´s bror med familj, hans föräldrar, min pappa och syster m familj, A-S och hennes pojk A. Vi hade jättekul med alla barnen. De stora barnen har ju så mycket energi, de här båda killarna som var här igår, de hade så kul ihop! Och de mindre lekte liite mer stillsamt här ute, men det dröjer inte länge innan de far omkring de heller! Kusin I körde en specialare och kröp igenom handtaget på gå-vagnen och satte sig i, för att sedan krypa ur. DETTA var mycket kul ända tills hon fastnade.. :D Sötnos! ♥ 
Och så fick ju C sin "riktiga" 25-års present. Han ska 2010 till SWEDEN ROCK FESTIVAL, som han brukar!  
Tog en kort vilopaus innan kvällen skulle börja. Svirade om och gjorde oss fina, och åkte till Larmgatan 10 där det var bokat bord för kvällen. S, M och V kom och överraskade C, som trodde att de var i Karlshamn, HAHAHA! VAD det är kul att ha ett Ess i fickan! Tack kära vänner! Det hör också till att C´s skolkompis E också kom, han är en superskön kille, men alltsom oftast är han i S-holm och jobbar, så då ses vi ju knappt. Tror hela C´s kväll var toppen! Ja hela dagen!!
Efter middag med vänner och familj åkte vi hem, slog på tven men insåg snart att det var mycket skönare och lägga sig.. 

                               Godingen firade sin pappa med fika på sängen!                 Kusinerna som leker ihop!              

Ikväll har vi varit och träffat vår "gamla föräldrargrupp" - det var vi som gick på, jag vet inte vad man säger "förberedelse-grupp" innan barnen kom, så vi har ju hängt ihop ett tag nu. :) Jättekul och ses, pojkarna har blivit så stora! Det ena paret har flytat till hus, så vi fick husvisning och soppa. Jättefint hus och jättegod soppa! Tack för ikväll!

Nu ligger sonen i sängen och sover som en lite groda, och vi ska kolla på "When a man loves a woman". Gråtdags!!

Glömde en sak, vi var i butiken "leklust" idag och köpte ett par julklappar till de andra pojkarna. Vi köpte 2 handdockor och 4 båtar, båtarna delade vi upp så de fick 2 var. Jag säger när vi ska betala;
-Om du är snäll och ger mig lite papper så ska jag slå in presenterna här? (Såg nämligen hur paketet kvinnan innan fick med sig såg ut..)
-Jaha, säger han och ger mig lite papper.
Jag slår in de, och väntar på mer. C säger till. Då får jag en smaaal smaal bit, men lyckas få ihop det. Han börjar slå in också, jag säger;
-Jag kan slå in, det är ingen fara, gärna lite bredare papper bara! Var på han säger;
-Ja det är inte så lätt förstår du, för ni har bara betalt för papper till tre paket, mycket irriterad, och han skojade INTE, DÅ BLIR DET SMALARE PAPPER. Annars går det åt för mycket papper!

Jag trodde jag svimmade. Och att han skojade. Men nej. Jag stod bara och stirrade!
MM, vad är det man säger? Snåla smålänningar?? ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0